شرح وظایف واحد آمار:

  • تدوین برنامه عملیاتی
  • نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی
  • برگزاری جلسات آماری و نشست با رابطین آماری مراکز و شبکه‌ها
  • ارائه آمار و اطلاعات عملکردی واحدهای تحت پوشش
  • برآورد جمعیت سالانه و اعمال ضرایب جمعیتی به تفکیک  جنس، گروههای سنی، محل سکونت براساس جمعیت ارسالی ازمرکزآمارایران به تفکیک مراکز و شبکه های تحت پوشش و ارسال به واحد های ستادی و محیطی جهت محاسبه شاخصها و ...
  • تهیه و تدوین  سیمای سلامت مراکز و شبکه ها و ارسال به واحد های محیطی جهت تکمیل و به روز رسانی
  • -ارائه گزارش‌های تخصصی مرتبط با آمار مراجعین سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی (سامانه سیب اعم از اطلاعات جمعیتی، جمع آوری، کنترل و استخراج مراجعات گروهی مختلف، جمعیت حداقل یکبار خدمت گرفته شده) و ... .به ستاد معاونت و مراکز محیطی و وزارت متبوع
  • اجرای برنامه ثبت مرگ و نظارت بر چگونگی اجرای آن در شبکه‌ها ، تجزیه و تحلیل و ارائه گزارشات دوره‌ای در خصوص برنامه به وزارت متبوع، معاونت و مراکز محیطی
  • تکرارگیری در ورود اطلاعات در نرم افزار کشوری سیستم جامع ثبت مرگ و میر، کنترل اطلاعات وارد شده،  حذف موارد تکراری ونظارت بر گواهی‌های فوت وارد شده در حین بازدیدهای شبکه ها
  • تهیه سیمای مرگ (محاسبه انواع شاخص‌ها و پردازش و تجزیه و تحلیل و رسم نمودارهای مربوط به مرگ و میر دانشگاه نظیر ده علت اول مرگ،مرگ و میر گروه‌های در معرض خطر، مرگ و میر به تفکیک مرگ و میر به تفکیک نوع سرطان و..).
  • همکاری در تهیه سالنامه آماری سازمان مدیریت و برنامه ریز
  • -تهیه گزارشات آماری برای سطوح مختلف (وزارت، دانشگاه، استانداری و معاونت بهداشتی و...
  • -تهیه گزارشات وآمارمورد نیازدانشگاه از قبیل هیئت امناء، سینا سا، ساوانا و ....
  • همکاری وهماهنگی درون و برون بخشی وتبادل اطلاعات با استانداری، مرکز آمار ایران، آمارواطلاع رسانی دانشگاه، مدیریت آمارواطلاعات وزارت متبوع و .....
  • برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز واحد‌های محیطی
  • آموزش و باز آموزی نیروی انسانی در زمینه آمار بر اساس نیاز سنجی
  • آموزش برنامه‌های واحد به دانشجویان وپرسنل جدید الورود
  • تهیه جزوات آموزشی بر حسب نیاز کارشناسان مراکز و شبکه‌ها (ثبت مرگ، بهورزی، بدو خدمت و ...)
  • هماهنگی جهت آموزش به نیروهای محیطی در خصوص برنامه ثبت مرگ و میر و سامانه سیب
  • تهیه و ارائه گزارش‌های آماری تخصصی بصورت ادواری و ارائه به مقامات مافوق
  • بهره گیری از ابزارهای مناسب نرم افزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه گزارش ارائه خدمات کارشناسی و پاسخگویی به نیازها و درخواست‌های آماری
  • طراحی وتنظیم چاپ متون گزارشات آماری طبق اصول و فنون مربوطه برای ارائه و انتشار
  • تجزیه وتحلیل، نتیجه گیری وتعبیر و تفسیرهای اطلاعات آماری
  • انجام اقدامات کارشناسی جهت تولید، ثبت، پردازش و ایجاد جریان مناسب آمار و اطلاعا
  • بررسی و شناسایی نیازهای آماری حوزه معاونت 
  • همکاری در برنامه ریزی و هماهنگی و اجرای آمارگیری‌های مورد نیاز واحدهای زیربط
  • نظارت و کنترل عملیات اجرای طرح‌های آمارگیری
  • ارائه تحلیل شاخصی واحد در خصوص افزایش یا کاهش آنها از سوی واحد‌های ستادی
  • اجرای آئین نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها و استانداردهای ابلاغ شده در واحد آمار
  • انجام سایر وظایف مربوط به شغل که بر حسب پست مورد تصدی از سوی مقام مافوق ارجاع می‌شود

 

 

شرح وظایف واحد برنامه ریزی :

نظارت و تدوین برنامه عملیاتی

  • نظارت ، هدایت و کنترل پیشرفت برنامه‌های گروه‌های ستادی معاونت در سامانه برنامه عملیاتی
  • رصد سامانه برنامه عملیاتی در خصوص خوداظهاری و ارزیابی انطباق و انجام مکاتبات و پیگیری های لازم
  • همکاری و نظارت برتهیه برنامه‌های عملیاتی (بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت، استراتژیک(
  • تدوین برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت با تلفیق برنامه‌های واحدهای مختلف برای  هماهنگی آنها و تطبیق با اهداف و سیاست‌های وزارت متبوع و معاونت بهداشت
  • تدوین و جمع بندی برنامه عملیاتی مراکز خدمات جامع سلامت
  • مکاتبات با مراکز و شبکه ها در خصوص دریافت نشانگر های برنامه عملیاتی

تهیه گزارش عملکرد معاونت بهداشت ، مراکز و شبکه ها  :

  • جمع آوری ، جمع بندی آمار و اطلاعات و تهیه گزارش عملکرد معاونت امور بهداشتی در سطوح و گروه‌های مختلف ( تهیه نمودارهای لازم و پردازش و تحلیل آمار با استفاده از روش‌های آماری(بصورت 6 و 12 ماهه )
  • جمع بندی و نظارت بر عملکرد گزارش شده مراکز و شبکه های بهداشت و استخراج نواقص مشاهده شده
  • بروز رسانی فرمت و شاخص های گزارش عملکرد با همکاری گروههای معاونت بهداشت
  • پیگیری مداخلات شاخص های نامطلوب از گروههای معاونت
  • استخراج نتایج پایش‌ها و گزارش به مدیریت، انجام کلیه برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها به منظور اجرا و پیاده‌سازی نظام ارزیابی عملکرد
  • -تهیه گزارشات دوره‌ای و بررسی تغییرات و تحولات زمانی و مکانی هریک از موضوع‌های مورد نیاز
  • تولید، ثبت، پردازش اطلاعات پایش
  • همکاری و مشاوره در زمینه تهیه گزارشات و شاخص‌های آماری مورد نیاز

پایش :

  • پایش و ارزشیابی (بازدید) عملکرد کارشناسان آمار و برنامه‌ریزی در مراکز/ شبکه و  ارسال و پیگیری پسخوراند پایش انجام شده
  • انجام بازدیدهای نظارتی از مراکز خدمات جامع سلامت ، تهیه گزارش بازدید و پیگیری موارد نقص
  • استانداردسازی/ اصلاح فرایند پایش مراکز/شبکه های تابعه اعم از : تدوین چک‌لیستهای استاندارد، تدوین چرخه فرایند پایش
  • -نظارت بر بهره‌گیری از ابزارهای مناسب نرم افزاری تحلیل آماری جهت مطالعات کارشناسی و ارائه

گزارش 

امور بین الملل :

  • همکاری با حوزه امور بین الملل دانشگاه
  • تهیه مستندات رتبه بندی تایمز در سطح معاونت ، شبکه ها و مراکز
  • جمع بندی ، جمع آوری و ارسال مستندات در بازه زمانی تعیین شده
  • بروز رسانی سایت پرتال

شبکه بهره ور (HIM)

  • همکاری با معاونت توسعه در خصوص اجرای فعالیت های شبکه بهره ور
  • هماهنگی و اطلاع رسانی  به گروههای معاونت و نمایندگان بهره وری مراکز و شبکه ها در خصوص نحوه اجرا فعالیت های مد نظر
  • جمع آوری و جمع بندی شاخص های آماری از مراکز و شبکه ها و گروههای معاونت
  • رصد و صحت سنجی شاخص های اعلام شده
  • تدوین برد معاون بهداشتی در راستای شاخص های HIM
  • بررسی و پیگیری جلسات مراکز و شبکه ها در خصوص کمیته های بهره وری
  • پیگیری ابلاغ اعضای کمیته بهره وری در سطح مراکز و شبکه ها
  • تهیه پانل مدیریت اطلاعات سلامت در سطح معاونت

جلسات :

  • - برنامه‌ریزی، هماهنگی، برگزاری و پیگیری انجام مصوبات شورای مدیران
  • -  برگزاری جلسات هماهنگی و نشست با مسئولین آماری و برنامه ریزی مراکز و شبکه های بهداشت
  • - برگزاری جلسات هماهنگی و نشست با نمایندگان آماری و برنامه ریزی در گروههای معاونت بهداشت
  • - ارسال صورتجلسات و پیگیری مصوبات
  • - انجام سایر امور محوله
  • لطفا در تنظیمات صفحه گروه های خبری را جهت نمایش انتخاب نمایید.
متن استاتیک شماره 39 موجود نیست
×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن